امروز:
شنبه, 08 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
سه شنبه, 17 مرداد 1402 00:17
   
    ایمیل
کد خبـر : 26

در آئین باشکوه روز خبرنگار

به گزارش عالی شهروند صبح امروز در آئین بزرگداشت روز خبرنگار که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، بسیج رسانه و خانه مطبوعات در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار شد ضمن تقدیر از خبرنگاران، نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر نیز رونمایی گردید

حیدری معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ضمن تسلیت ایام اندوه و غم شهادت ابا عبدالله الحسین (علیهم السلام)، شهادت خبرنگار محمود صارمی، هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار را در حضور خبرنگاران گرامی داشتند و در ادامه مختصر نسبت به گزارش عملکرد این اداره کل پرداختند و اذعان داشتند، تورهای رسانه‌ای با حمایت این اداره کل در دستور کار قرار گرفته است.

اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در جمع خبرنگاران فرصت را غنیمت شمردند و مهم‌ترین دغدغه دولت را حوزه فرهنگی دانستند که از آن غفلت شده است و در ادامه از نبود یک کتابخانه ای درخور مردم شریف بوشهر، ابراز تأسف کردند و اعلام داشتند با پیگیری های لازم، زمین جهت این فضای مهم فرهنگی محقق شده است.

اکبر پورات در ادامه امیدآفرینی و انعکاس خدمات دولت به مردم را مهم شمردند و اعلام داشتند، استانداری نسبت به حمایت از خبرنگاران در رفع موانع و مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی، امنیت شغلی و تخصیص نشر آگهی دولتی و همچنین استفاده از رسانه‌های بومی جهت مشاوره‌های رسانه ای در مجموعه نفت و گاز، پارس جنوبی و سایر دستگاه‌های اجرایی که در حال پیگیری هستند، اطلاع رسانی کردند و در ادامه از طرح‌هایی از جمله، دولت و دختران ایرانی، طرح ولایت و طرح حامیم در تقویت حوزه فرهنگ از طرف دولت خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از پیگیری استقرار خانه احزاب در استان و همچنین حل اساسی فضای مناسب جهت استقرار خانه مطبوعات، نوید امید بخشی دادند.

تقی دژاکام نویسنده، پژوهشگر و خبرنگار با سخنی از جلال آل احمد چند نکته را یادآور شدند و شغلی را مقدس دانستند که از عملکرد خوب آن مجموعه حاصل شده باشد و در ادامه با بیان اینکه حقیقت و پردازش هرگونه واقعیت در دنیای امروز بهایی نیز دارد، شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی- امریکایی که توسط رژیم صهیونیستی در حال گزارش خبر در مرز رژیم اشغالگر با شلیک مستقیم گلوله شهید شدند را مثال زدند.

در ادامه خاطرنشان کردند، در حرفه خبرنگاری آفت هر خبرنگاری را احساسات زدگی، باج خواهی از خبر و ورود به حریم خصوصی افراد دانستند.

دژاکام با بیان اینکه مهم‌ترین رسالتی که هر خبرنگار باید مد نظر داشته باشد مطالعه مستمر است و مطالعه را چراغ راه خبرنگاران عنوان کردند.

دژاکام در خصوص خبرنگاری و سیاست، اینگونه ارزیابی کردند، که هر خبرنگاری دارای مواضع شخصی در سیاست و جناح های سیاسی است و هرگونه دخالت فعالیت های سیاسی شخصی با استفاده از قلم و تریبون خود در عرصه عمومی با حمایت از جناح خاص سیاسی را، آفت قلمداد کردند و توصیه داشتند، که کار حرفه‌ای خبرنگاری را، با مواضع شخصی مرتبط نسازند و در حسن ختام، دعا کردند که خبرنگاران حاضر، نویسنده و ناشر خبر ظهور بقیه الله الاعظم( عج )در عالم هستی باشند، سخنرانی خود را به پایان رساندند.

سرتیپ پاسدار علی رزمجو فرمانده سپاه پاسداران امام صادق (ع) استان بوشهر، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، حرفه خبرنگاری را بسیار حساس ارزیابی کردند که همانا با کلامی جامعه‌ای را به وجد و شادی و یا به غم و ناراحتی بکشانند، توصیف کردند. در ادامه انقلاب اسلامی را در حال گسترش و بزرگ شدن در مقیاس جهانی عنوان کردند که به دنبال فتح قله‌ها بیشتری در دنیاست.

پاسدار رزمجو در رابطه با رسانه‌های استکبار این چنین عنوان کرد که در هیچ سطح از  رسانه‌ های غربی و متحدان تحت نفوذ جهان استکبار، روایتی از پیشرفت و فتح قله‌های عزت و اقتدار، مردم جمهوری اسلامی ایران به تصویر کشیده نشده است و با بیان اینکه نقش رسانه‌های داخلی در پر کردن این شکاف مهم است، ابراز داشتند، ایران اسلامی به سمت طلوع در جغرافیای سیاسی جهان است و در نقطه مقابل عمر دنیای ظلم و استکبار، امروزه مقبولیتی ندارد و به سمت غروب است.

رزمجو در جمع خبرنگاران، اهمیت تبیین و جهاد رسانه ای در مقابل جنگ‌های ترکیبی و هر گونه حربه های مستکبرین و شرکاء را، ارزشمند اعلام داشتند و از پرداختن شکوفایی ها و خودکفایی های ایران اسلامی در تمامی بخش ها، توسط رسانه های داخلی به مردم، بسیار حائز اهمیت دانستند.

پاسدار رزمجو در بخشی از سخنان خود، بیانات رهبر انقلاب اسلامی را ژرف اندیشی حکیمانه خواندند که دشمنی‌ها را می‌شناسند، تحلیل و راهکار می‌دهند، جهان بینی و توحید الهی دارند که بزرگترین نعمت ایران و جهان اسلام هستند، برشمردند، که باعث بر هم ریختگی تمرکز دشمن شده است.

در ادامه علی رزمجو از ایستادگی و هوشیاری مردم در مقابل برنامه‌ریزی‌های شبانه روزی دشمنان که دهه ها یا سالیان بر روی آن تمرکز داشته اند از جنگ، تفرقه افکنی و تحریم گذشته اند و امروزه در فضای مجازی با حیله و نیرنگ و دروغ پردازی برای نسل جوان ما، دام پهن کرده اند، امیدآفرین خطاب کردند و تاکید داشتند، جهانیان بویژه ملت های آزاده و مستقل، ایستادگی با عزت و شرف ایرانیان در مقابل جهان سلطه را صرفاً با عملکرد دفاعی ایرانیان و شیوه های تهاجمی و غارت گونه ی جهان سلطه در کشورهای آزاده و مستقل که به عینه مشهود است، شاهد هستند و قضاوت خواهند کرد. غرب و جهان سلطه با قدرت مافیای رسانه ای خود می دانند بازنده اصلی در این ایدئولوژی، در گستره عالم هستی هستند.

فرمانده سپاه پاسداران امام صادق در ادامه خاطرنشان کردند، در جغرافیای سیاسی جهان، قدرت و نفوذ انقلاب اسلامی ظهور و پدیدار شده است و نقش خبرنگاران در تبیین این حوزه بسیار حائز اهمیت و موثر است.

در انتهای مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گروه سرود مسجد صاحب الزمان کوی بهمنی سرود خلیج فارس را مقتدرانه سر دادند و همچنین از نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر رونمایی شد و یاد خبرنگاران حسین دهقانی، محمود صادقی، ضیا جمالی و پیرغلامان و شهید شاهینی و سایر درگذشتگان حوزه خبر و رسانه را گرامی داشتند.

 

پایگاه خبری، اجتماعی و سیاسی عالی شهروند

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share

مجوز

 

تبلیغات