امروز:
شنبه, 08 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
دوشنبه, 13 شهریور 1402 22:34
   
    ایمیل
کد خبـر : 44

۱۲شهریورماه شهادت رئیسعلی دلواری

به بهانه روز ملی مبارزه با استکبار و استعمار جهانی روز شهادت رئیسعلی دلواری

درس اخلاق شهید رئیسعلی و یاران باوفایش بی پرده با مقابله و رویارویی با قدرت جهانی سلطه یعنی بریتانیا (انگلیس)، همانا در ابتدا و مقدمه ی زندگینامه رئیسعلی، از نحوه مبارزات، مشورت و تصمیم گیری تا در مدار عدالت و جهاد واقعی، بودن است که معنایی دگر به خود میگیرد، با مایه وجودی زندگی اش فقط یک پیام را در روح و جان انسان طنین انداز می‌کند و روحیه ی استقلال طلبی را در جوانان و آزادگان جهان تقویت می کند. 

اکنون که فقط دغدغه تبیین در کلام است و دغدغه‌ای از جان و مال خود نداریم در چهارچوبی امن و کشوری مستقل که شهید رئیسعلی و سایر مبارزین ضد استعمار وقت، آرزوی حمایت مردمی و بینش سیاسی رجال امروز می‌داشتند و با خون دل استقلال خاک خود را فریاد می‌کشیدند.

مبارزانی چون رئیسعلی دلواری و یارانش با اصول و محوریت ایمان به خدا در خط مقدم می جنگیدند.

خوب میدانیم و در تاریخ ثبت شده است، آن عصر نیز جنگ روانی، تفرقه، حسادت، تحریم و مجازات‌های سنگین شامل افرادی که با این مجاهدین همکاری می‌ کردند، در دستور کار جهان سلطه و در رأس آن نیروهای انگلیسی بود.

تاریخ عبرت است و باعث افتخار، که ادامه دهنده راه شهیدان رئیسعلی دلواری و یاران صدیقش هستیم. به فرمایش رهبر عظیم‌ الشأن انقلاب اسلامی، کسی که روحیه ی استکبارستیزی نداشته باشد، با فساد نیز نمی‌تواند مبارزه کند.

امروز نیز سپاهیانی بزرگ در شجاعت، شهامت و دلاوری‌ها، رهرو راه شهیدان رئیسعلی دلواری و همرزمانش هستند و از مرز های ایران اسلامی و اهل بیت علیهم السلام و مظلومین در مقابل ظلم استکبار و استعمار جهانی می ایستند و خون می دهند، اکنون ما مردم با بصیرت و بینش سیاسی چه نقشی داریم، چگونه باید حامی وفاداران و حافظان امنیت خود باشیم، تا دگر برگی زرین همچون رئیسعلی‌ها، امیرکبیر ها و رأس آن بویژه سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام، بر زمین نقش نبندد و ما بدون فرمانده ی مقتدر، اسیر خودخواهی و غارت دنیای استکبار نشویم و زودتر از آنکه متوجه شویم دیر نشود.

اللهم عجل لولیک الفرج

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر 

محمدجواد بازدرهوا

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share

مجوز

 

تبلیغات